نظارت دامپزشکی برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: دامپزشکی شهرستان کرمان برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، نظارت جدی دارد.

زین الدینی با اشاره به اینکه عامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ابتدای فصول سرد به دلیل مهاجرت پرندگان مهاجر فعال تر و دارای قابلیت انتقال و فراگیر شدن است، گفت: آمادگی مجموعه دامپزشکی، مشارکت سایر ارگان‌ها و همکاری کلیه واحد‌های طیور، نقش اساسی در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری و کنترل حداکثری در صورت بروز بیماری دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از این بیماری در سطح مرغداری‌های این شهرستان گزارش نشده است، افزود: دامپزشکی به عنوان یکی از پایه‌های مهم در حفظ سرمایه‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود و کلیه نیرو‌های دامپزشکی، آمادگی لازم برای مقابله و پیشگیری از تهدیداتی از جمله بیماری آنفلوانزای فوق حاد را دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد، پرندگان رصد می شوند و پیگیری کارشناسان شبکه دامپزشکی برای  شناسایی و برخورد با واحد‌های غیرمجاز و فاقد هویت بهداشتی و همچنین خودرو‌های غیرمجاز حمل طیور فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای با همکاری نیروی انتظامی و ... به طور مستمر انجام می‌شود.

 او با بیان اینکه شهروندان بایستی از شکار پرندگان وحشی در محل آبگیر‌ها و تالاب‌ها و دست زدن به لاشه این پرندگان خودداری کنند، تصریح کرد: گزارش مشاهده هر گونه تلفات آبی و علائم مشکوک به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شبکه دامپزشکی برای اتخاذ تدابیر ویژه و سریع در مسیر مقابله با این بیماری، بسیار حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار